במסגרת העדכונים שאני עושה מעת לעת בקורס, אני מצרפת כאן סרטון ליצירת דמות אוואטר מדברת. הכנסתי את הסרטון לקורס בשלב של הכרת כלי בינה מלאכותית שפותרים בעיה של עניין ומוטיבציה אצל הלומדים. באילו דרכים הייתן משתמשות בכלי בתוך הקשר ההוראה שלכן?
בינה בכיתה- גישה יזמית לשילוב בינה מלאכותית בחינוך
סיימתי שיעור מדעים עם תלמידי כיתה ט' אחד הדברים שאני דוגלת ומאמינה זה הפעלנות של תלמידים ואני מקפידה בכל שיעור לאפשר להם לצאת לפעילות בחדר המחשבים שהיא מבוססת על כמה עקרונות : 1. עבודה בקבוצה חובה ! 2. משימה מקוונת שדורשת שימוש בכלים טכנולוגיים 3. משימה שדורשת מהתלמידים לחקור , לגלות ידע חדש בעצמו 4. דגש של לומד עצמאי והתמודדות עם חוסר וודאות לומר שאני מצליחה לא !!! אני אני מאמינה שבשיעורים מתחילת השנה אנו בדרך אל השגת המטרה הילדים מאוד אוהבים לעבוד ביחד , אוהבים לפעול יודעים שיש ערך למשימה כי היא חלק מהערכה שאלי אליהם , אוהבים לעובד בדרייב עם משימות מקוונות אבל .... קשה להם מאוד להבין איך לעשות שימוש בבינה מלאכותית לצורך מענה על השאלות אני כל הזמן סקרנית לראות מי מהם יעשה שימוש בAI לפתור את המשימות ועד כה אפס תלמידים !! כלומר האם אנו חיים בסרט טוב שהם מנצלים את הפלטפורמות מבוססת בינה מלאכותית בכדי לשלוח לנו…
תודה לך, רויטל על שפתחת והעלאת את הדילמות שלי. מה שעוזר לי לקבל את נוכחות קידמת ה- AI בעולמנו זו התקווה שיותר חינוך לשימוש מושכל והסכנות שבתחום יעזרו להשתמש בו בצורה נאותה.
הרי כאשת חינוך אני ממילא מדברת עם תלמידיי על התועלת ועל הנזק שבנייד, משחקי מחשב, טיק טוק וכו', מתוך שאיפה לעורר בהם שימוש ביקורתי.
לצערי יש גופים שייקחו את הטכנולוגיה לשוליים אבל יש גם שיעשו בה מעשים מועילים.
וכן, ראיתי הרבה סרטי מד"ב שיש בהם רובוטים שמשתלטים על האנושות, חברות ענק שמנצלות אוכלוסיות, שאר נזקים.
נחכה ונראה מה יהיה...
יש הרבה היבטים חינוכיים שאנחנו צריכים להכיר בעולם החדש רווי כלי בינה מלאכותית. כתבתי על כך רבות באתר. את מוזמנת להתחיל להכיר. הכנסי
לאתר חינוך ליצירתיות, לנושא בינה מחאכותית בחינוך. גם בקורס שלנו הנושא מופיע בחלק ייעודי בהמשך. תודה על השיתוף
עברו כמה שנים טובות מאז ליידי דייויס ואני שמחה לראות אותך בעשייה מתמדת, מלאה במוטיבציה לשנות ולהוביל מהלכים של חדשנות